Inside Australia

Mein persönlicher Blog über meine Zeit in Australien mit dem Working Holiday Visa.

More About Me...

Man kommt nicht an sein Ziel, weil man davon träumte oder darüber nachdachte. Man erreicht es, weil man seinen weg gegangen ist...und nun wird es zeit aufzubrechen...

Another Tit-Bit...

Deine erste Pflicht ist es, Dich selbst glücklich zu machen. Bist du glücklich, so machst du auch andere glücklich.

Dance like nobody's watching; love like you've never been hurt; Sing like nobody's listening; live like it's heaven on earth by Mark Twain.

Queensland Weather Forecast

Das ich einen Tropensturm miterleben würde, während ich hier in Bundaberg bin, hätte ich auch nie gedacht, aber das Satelittenbild zeigt es eindeutig. Cyclone Hamish is coming und wird so wie es aussieht die ganze Woche für Regen sorgen, was die Farmen leider dazu veranlasst die Arbeit zu canceln :-( Fingers cross for better Weather!!!

Thick cloud circulating about Severe Tropical Cyclone Hamish is generating heavy, squally rain from Gladstone to Brisbane. Cloud over northern Cape York in a trough is causing isolated thundery showers. Cloud forming in the southwest near an upper trough is triggering storms.

Current Wide Bay & Burnett Warnings
Qld - Mon 13:53 EST
Cyclone Warning Remains Current From Yeppoon to Hervey Bay. A Cyclone Watch Remains Current From Hervey Bay to Tewantin.

Qld - Mon 11:11 EST
Hurricane Force Wind Warning within 45 nautical miles of cyclone centre. Storm Force Wind Warning within 70nm. Gale Warning within 120nm.